Pages

Tetapkanku Dalam Taubatku Ya Allah....


Malam tadi aku sujud...
dan bahuku menghenjut
dadaku lelah
airmataku mencurah...

Aku memohon taubat dari-Nya
Jiwaku meronta bermuhasabah
melaut dosaku melampau lalaiku
Berkali-kali aku mengharap merintih
Agar kali ini aku dipilih
dimaafkan dan dikasih
tidak tersisih

Pagi ini..
Seawal-awalnya aku berbicara lagha
Menyonsang hati pada umpat nista
Menyusun cerita penuh reka
Keji makiku buat insan-insan yang aku tidak suka

Setelah itu kembali bersendiri
Mendengar kembali alunan zikrullah
Nasyid penuh makna tentang dunia dan ukhrawi
Terus jiwaku terpukul kembali
Hatiku berbolak balik sekali lagi

Tuhan...
Bukan aku mempersenda taubat ku
Bukan ku reka airmata ku
Namun aku manusia lemah
Lalai dan leka

Tuhan...
Aku sujud lagi
Kembali meminta pengampunan-Mu
Kembali merintih dari-Mu
Mengharapkan pintu itu terbuka lagi
buat aku...merafak taubatku...

Ampuni aku ya Allah

No comments:

Post a Comment